بهداشت محیط شهر دیر

بهداشت محیط شهر دیر
بهداشت محیط

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 69074
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

1-      نصب هواکش : جهت تهویه داخل رستوران . با توجه به اینکه سقف رستوران خیلی کوتاه است هوای آن بسرعت آلوده می شود و این آلودگی باعث آلوده شدن مواد غذایی هم می شود به همین جهت لازم است چندین فن قوی مخصوص رستوران در قسمت های کناری رستوران ( دیواره غربی ) کار گذاشته شود .
2-      سبدهای مخصوص نان : طریقه ارائه نان بسیار غیر بهداشتی است . چون اولاً نان ها باید به قطعات کوچک بریده شوند و ضمناً در سبدهای دربسته کوچک که بر روی میز ها هستند قرار داده شوند تا هم از خشک شدن و هم از آلوده شدن نان ها جلوگیری شود .
3-      توری درب و پنجره ها :قرار دادن توری در درب ورودی و نیز تمام پنجره های رستوران : پنجره های رستوران و نیز درب وردی و خروجی آن فاقد توری است و فضای رستوران مملو از پشه است که کاملاً غیر بهداشتی است .
4-      جمع آوری پشه کش های سقفی : استفاده از این پشه کش های الکتریکی در محوطه رستورانها سالهاست که منسوخ شده است چون اینها باعث می شوند که پشه ها پودر شده و به هزاران قسمت ریزدر فضای رستوران پخش شوند و بسیار غیر بهداشتی است بجای آن باید از سایر روشهای دفع پشه که مناسب رستوران است استفاده شود .
5-      تمیز کردن روی میزها : باید روی میزها بصورت مداوم در حین صرف غذا توسط افراد نظافت چی تمیز شود تا میز برای استفاده سایر نفرات آماده شود با توجه به حجم زیاد نفراتی که از رستوران استفاده می کنند این کار ضرورت دارد .
6-      غیر بهداشتی بودن نحوه عرضه یخ : یخ ها را نباید در ظرف روباز قرار داد چون این کار کاملا ً غیر بهداشتی است بجای آن می توان تعدادی تنگ در نظر گرفت و یخ ها را در داخل تنگ ها و یا یخدان های مخصوص که در پوش و چنگال دارند قرار داد .
7-      نحوه ارائه سس : با توجه به اینکه سس ماده غذایی است که سریع فاسد می شود نباید در ظرف های فله و آن هم روباز ارائه شود . سس باید بصورت بسته های کوچک باشد .
8-      سبزی : سبزی خوردنی نباید بصورت فله ارائه داده شود بلکه باید در بسته های تمیز قرار داده شود .
9-      خرما : خرما ها بی کیفیت و اغلب غیر بهداشتی است لازم از خرماهای مرغوب و بسته بندی شده استفاده شود.
10-   آب معدنی : بجای آب معدنی بهتر است که دستگاههای بزرگ تصفیه آب تهیه شود و یا از آب تصفیه که توسط تانکر حمل می شود استفاده گردد که هم ارزان تر و هم بهداشتی تر است ضمناً حتماً باید غذا را با استفاده از آب تصفیه شده طبخ کنند .
11-  نظافت روی میز : سرویس های موجود بر روی میزهای غذاتمیز نیستند از جمله جداره شیشه های روغن زیتون و آب لیمو بسیار کثیف و چسبنده است که اینها راباید حتماً روزانه بطور کامل  با اسنفج و مایع تمیز کنند پاک کنند .
12-  درپوش روی ظروف غذا : تمامی ظروف حاوی غذا موجود در سلف که غذا از آنها کشیده می شود باید درپوش دار باشند .
13-  سرد بودن غذا: غذا باید تا آخرین ساعات گرم باشد ولی در ساعت های پایانی غذا اغلب سرد است و شعله های الکلی را فقط برخی مواقع روشن می کنند .
14-  کیفیت غذای پرهیزی :غذاهای پرهیزی باید بیشتر با منبع گیاهی باشند و قرار است مرغ و گوشت را بصورت آب پزبا عنوان غذای رژیمی عرضه کنند بهتر است از قارچ و سویا و نظائر آن استفاده شود .
15- استفاده از پرده هوا در ورودی رستوران : با توجه به اینکه افرادی که از رستوران استفاده می کنند در محیط های آلوده سایت رفت و آمد دارند و برخی هم با همان لباس کار وارد رستوران می شوند استفاده از " پرده هوا " ضرورت دارد . ضمن اینکه باید از ورود کسانی که لباس کار کثیف دارند به محوطه رستوران جلوگیری شود
16- فاضلاب غیر بهداشتی رستوران  : فاضلاب رستوران از نظر بهداشتی چشم انداز خوبی داشته و بوی فاضلاب بصورت واضح به مشام نرسد .
17-  میوه های غیر بهداشتی  : میوه هایی که به عنوان دسر داده می شوند  اغلب کثیف هستند  که باید کاملاٌ شسته شوند . ضمناً کیفیت میوه ها خوب باشد واز نوع مرغوب باشند.
18- لزوم استفاده از کلاه و ماسک و دستکش : همه کسانی که دربه نحوی با سرو غذا سرو کار دارند لازم است از کلاه و دستکش و ماسک استفاده کنند .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, توسط حسن
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :